Tenniskids

New Paragraph

Voor tennissers tot en met 12 jaar heeft de KNLTB Tenniskids ontwikkeld. Tenniskids is helemaal afgestemd op je leeftijd en mogelijkheden. Met speciale ballen, rackets, banen en oefeningen leer je de tennissport razendsnel te spelen.

Tennissers in de leeftijd van 11 t/m 17 jaar noemen wij junioren. Je tennisleraar kijkt wanneer je, qua niveau, kan doorstromen naar de junioren.

Door klein te beginnen bereiden onze trainers in drie stappen jonge kinderen voor op het echte tennisspel: op een hele baan met echte tennisballen.
Van Rood naar Oranje en Groen!

Spelenderwijs leren tennissen
Spelplezier en het ontwikkelen van vaardigheden, daar gaat het om. Aangepaste baanlengtes en speciale Tenniskids lesmaterialen zoals: stickerboekjes, scorekaarten, gimmicks en certificaten sluiten perfect aan bij de mogelijkheden en de belevingswereld van jonge kinderen. Spelenderwijs leren ze technisch en tactisch goed tennissen.

De trainers zijn er klaar voor. Zij hebben meerdere speciale Tenniskids cursussen gevolgd en beschikken over nieuwe, professionele en inspirerende lesmaterialen.

Meer informatie over Tenniskids vind je ook op:

Tenniskids Rood (6 t/m 8 jr.)

In deze eerste fase maken kinderen kennis met het tennisspel. Zij ontwikkelen basisvaardigheden zoals bewegen en coördinatie, nemen deel aan veel leuke activiteiten en spelen kleine wedstrijden

Tenniskids Oranje (8 t/m 10 jr.)

In de tweede fase wordt gewerkt aan de verdere ontwikkeling van de basisvaardigheden. Kinderen leren nieuwe slagen en technieken, die hen voorbereiden op het spelen op een grote baan. De wedstrijden worden steeds langer.

Tenniskids Groen (10 t/m 12 jr.)

Dé voorbereiding op het ´hele baan` tennis! Kinderen in deze fase zijn groter en sterker en dus in staat de hele baan te bestrijken. Techniek en tactiek wordt verder ontwikkeld, evenals atletische vaardigheid. Wedstrijden worden wederom langer en competitie-tennis speelt een belangrijkere rol.